Isnin, 24 September 2012

SIHIR PEMBENCI


SIHIR PEMBENCI

Mengapa masih banyak kejadian sihir memisah@membenci dizaman serba moden ini? Mengapa ingin merebut sesaorang yg dah dimiliki oleh orang lain? Mengapa tak senang hati jika melihat sebuah pasangan lain berbahagia? Mengapa menghalang jodoh yg sudah dipilih sendiri oleh anak kita? Mengapa masih tak berpuashati jika ipar duai kita berbahagia dan berada didalam keharmonian rumahtangga? Mengapa isteri sanggup mengupah bomoh mensihir suami dan bakal isteri kedua@ketiga agak jodoh mereka terhalang?

Kebanyakkan penyihir tak sedar yang mereka telah membuat sihir, mengapa? Tentunya akibat dari orang diminta bantuannya dari kalangan orang yg berperawakan alim ataupun yg menggunakan bacaan AlQuran (kekadang sebahagian sebahagian), atau biasanya tidak menyangka perbuatan atau kehendak memisahkan hubungan orang yang dituju itu adalah salah satu dari persihiran yang berat.

Biasanya sipenyihir ini tidak menyangka langsuang bahawa mereka telah termasuk golongan ahli sihir dan menjadi tuan kepada jin jin sihir yg dihantar tok moh, kerana tujuan mereka hanya agar perhubungan orang yang disihir terputus, itu sahaja, sedangkan kesan sebenarnya amat buruk kerana kebanyakkan orang yang disihir akan menderita berpuluh tahun hingga ada yang menemui ajal angkara perbuatan yg hanya bertujuan asalnya untuk memisahkan perhubungan mereka dengan pasangannya.

Perbuatan ini sering dilakukan oleh ibubapa yang tidak menyukai calon isteri@suami anak mereka lalu diusahakan agar mereka berpisah dengan berjumpa pak pak haji, pak imam, pak-pak kiai yg menjalankan usaha perobatan juga atau yg lebih hebat sanggup berjumpa bomoh, pawang, tok batin, sami dll.

Ada juga dilakukan oleh sesaorang yang sangat meminati sesaorang yg lain walau orang yg dituju itu telah berpunya, lantas diusahakan agar orang yg diminati itu dibenci oleh pasangannya atau orang itu melupakan tanggungjawabnya kepada pasangannya dan keluarganya.

Ada juga dilakukan oleh isteri agar suaminya yang telah berura-ura ingin menambah isteri agar hubungan suami dengan wanita atau bakal isteri barunya berpisah.... juga ada diantaranya suami yg cuba memisahkan hubungan isteri dengan ‘kekasih gelap’ dll.

Ada juga dikalangan ahli keluarga sendiri yang tidak suka melihat adik beradiknya atau saudara maranya berbahagia hingga tidak lagi mesra dengan keluarga atau hingga jarang beramah mesra dengan ahli keluarga yang lain dan mengganggap mereka telah dicucukhidung oleh pasangannya lantas melakukan usaha agar perhubungan mereka suami isteri terputus...

Oleh kerana tujuan mereka berjumpa orang arif yang boleh mengusahakan dan mencapai hajat mereka itu hanya untuk memisahkan orang yg dituju dengan pasangannya, tidak bertujuan langsung untuk menyakiti ataupun membunuh orang yang dituju atau pasangannya itu, tentulah mereka tidak menyangka langsung yang mereka telah melakukan sihir yang amat berat.

Bagaimanapun ada juga kes dimana perhubungan yang terjadi tadi disebabkan oleh 'sihir pengasih' yang dilakukan oleh bakal pasangan, jika ini penyebabnya dan mereka berjumpa yang arif dalam melerai sihir tersebut, itu bukanlah sihir tetapi usaha memutus sihir, cuma yang menjadi masaalah ialah orang yang arif tersebut kebanyakkannya juga didampingi atau dibantu jin(kebanyakkannya jin islam) dalam usahanya itu, keadaan ini pula yang menyebabkan sihir tanpa sengaja pula...

Perlu diingat, perbuatan mengubah persepsi atau hati sesaorang ini(membenci pasangannya) adalah sihir yang menggunakan hidmat jin jin yang bukan seekor-dua jumlahnya malah kekadang mencapai ribuan atau jutaan ekor, dan selagi jin jin ini tidak dapat memenuhi hajat ‘tuannya’ iaitu sipengupah iaitu sehingga orang yang dituju masih lagi ber pasangan dengan pasangannya tadi, selagi itulah jin jin ini terus mengacau dan menyihir, dan kebanyakkannya juga walau orang yang dituju telah berpisah dengan pasangannya, jin jin sihir akan terus terusan juga menyakiti orang yang dituju atau pasangannya hingga mati... dan dengan sebab yang demikian, sipenyihir itu walaupun dia hanya mengusahakan ‘perpisahan” orang yang dituju itu sekali dilu dulu, dia secara automatik menjadi ahli sihir yang berterusan selagi jin jin sihir tadi terus menyakiti mangsa sihir pemisah ini.

Orang yang telah melakukan sihir ini walaupun dalam keadaan terdesak sekalipun, tetap dikategorikan sebagai ahli sihir dan dosanya tidak terampun walaupun dia terus menerus beribadah dan meminta keampunan Allah, bukan sebab Allah tidak mengampunkan, sesungguhnya Allah maha pengampun, tetapi disebabkan kerja kerja sihir masih berterusan, iaitu kalau Allah ampunkanpun dosa sihir yg lepas, tetapi oleh kerana jin sihir terus menyakiti mangsanya, dianggap sihir masih terus-terusan berlaku, dan dia dikira terus menerus menyihir..........beratkan?

Dan dosa orang yang menyihir amat berat, ya amat berat sehingga setelah kematian nanti, biasanya roh sipenyihir ini tidak diterimapun masuk ke alam barzakh iaitu tergantung gantung (gentayangan) kerana ia termasuk golongan roh orang yang berhutang.... hutang kejahatan!!!!!
Banyak kes sihir pemisah yang teruk merujuk pada aku, ya amat berat kerana biasanya melibatkan jumlah jutaan jin jin yang sentiasa datang dan terus bertambah dari masa kesemasa walaupun banyak yang telah dihapuskan, bukan sebab terusan dihantar tetapi ‘arahan memisah’ tidak terhenti.........seolah olah orang yang disihir tersebut membawa sepanduk arahan dari penyihir yang ditujukan padanya.........

Pening nak mehaminya? Memang memeningkan! Tapi perawat lagi pening sebab kes sebegini terutama jika yang membuatnya(penyihir) adalah ibu mertua atau ipar duar atau ahli keluarga yg masih sentiasa ada hubungan kekeluargaan... tak kan putus dan terus menerus.........
Apa jalan terbaik? Menjauhi orang yang menyihir tersebut? Sejauh mana?????????????
Bolehkah ini dijadikan petunjuk jalan penyelesaian?????::::::-------

JANGAN DUDUK DISARANG ULAR KALAU TIDAK MAHU DIPATUK ULAR
JANGAN DUDUK DISARANG KERENGGA KALAU TAK MAU DIGIGIT KERENGGA

Dari awal : JANGAN MENERUSKAN HUBUNGAN JIKA PERHUBUNGAN TERSEBUT TERLALU BANYAK TENTANGAN
APAKAN DAYA CINTA ITU BUTA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan